2020. február 25., kedd

Télből a Tavaszba - resztoratív jóga gyakorlás


2020. március 15. vasárnap 9:00-11:00


Hogyan jógázz otthon, hogy elkerüld a tavaszi fáradtságot?

Télből a tavaszba- mozdulatlanságból az áramlásba - avagy a resztoratív jóga ászanák világa!

Mit is jelent a resztoratív jóga? Hogyan segíthet a tavaszi fáradtság megelőzésében?
A resztoratív szó helyreállítást jelent. A természet télen pihen, tavasszal feléled, a mai kor embere sokszor tavasszal a megújulás helyett a tavaszi fáradtságot tapasztalja meg. Ezt a felborult tendenciát, energetikát lehet helyreállítani speciális (eszközös) resztoratív jóga ászanákkal és légzőgyakorlatokkal. Ezek a testtartások és légzések nem megerőltetőek, inkább feltöltenek, frissítenek.

A 2 órás jóga foglalkozáson jó néhány resztoratív jóga gyakorlatot és légzőgyakorlatot próbálunk ki és "otthonra is elvihető" tanácsokat és rövid gyakorlatsorokat adunk.

A foglalkozáson teljesen kezdők is részt vehetnek!

Oktató:
Nagy Gábor
Jógarádzsa díjas, minősített jógaoktató
Mozgásterapeuta - természetgyógyász

Ár: 2500,-
Jelentkezés: 06/20/9175-865, nagygaborimre@gmail.com

Ászana gyakorlás a kötél falon


2020. március 1. vasárnap 19:00-20:45

Közkívánatra! :)
Az esemény leírásához az aum.hu cikkét idézzük:
"A köteles jóga legnagyobb előnye, hogy sokkal mélyebb nyújtást hoz létre, mint amit a gyakorlók általában képesek elérni egy pózban, mégis erősíti, tónusba hozza a testet. A kötél húzása biztonságos támaszt nyújt, amitől aztán mélyebbre tudunk menni egy-egy mellkas nyitásban, gerincnyújtásban, sőt 1-2 álló pózhoz is kiváló.

A kötél segítségével képesek vagyunk hosszabban kitartani a pózokat. Olyan teret teremt, amiben a gyakorlónak csak a légzésre, a jógagyakorlat egyik legfontosabb elemére kell figyelnie, így könnyebben elérhetővé válik egy meditatív állapot. Ez az izmok sokkal mélyebb ellazítását, az idegek hatékonyabb nyugtatását teheti lehetővé, mint bármelyik másik jógaforma/gyakorlatforma."

Egy ilyen gyakorlás után úgy sétálsz ki a stúdióból, hogy magasabbnak, egyenesebbnek, könnyebnek érzed magad. Persze mint minden ászanagyakorlás, ez is türelmet és rendszerességet igényel."

A teljes cikket itt tudod elolvasni: https://pest.aumjoga.hu/hodit-a-koteles-joga/

Oktató:
Nagy Gábor
Jógarádzsa díjas, minősített jógaoktató
Mozgásterapeuta - természetgyógyász


Ár: 2200,-

Ha jönnél, kérlek jelentkezz be!
Jelentkezés:
Nagy Gábor 06/20/9175-865, nagygaborimre@gmail.com

Hajlékonyság fejlesztő jóga II.


2020. március 1. vasárnap 17:30-18:45

Folytatódik a hajlékonyság fejlesztő hatha jóga!
Kezdőknek, újrakezdőknek is!

Fókuszban a precíz, derékkímélő jóga gyakorlás. A foglalkozáson jóga eszközöket (jógatégla, heveder, párna, stb) használunk, így teljesen kezdők is csatlakozhatnak. Tanulunk variációkat merevebb testre is, így mindenki tudja gyakorolni az alapvető előrehajlásokat! A "nem vagyok hajlékony" többé nem kifogás!

Oktató: Nagy Gábor mozgásterapeuta - természetgyógyász, Jógarádzsa közönségdíjas minősített jógaoktató

Ár: 1650,-

Jelentkezés:
nagygaborimre@gmail.com
06/20/9175-865 (Nagy Gábor)
Az esemény jelölése nem minősül jelentkezésnek!

2020. február 19., szerda

Jóga nidra mini tanfolyam


2020. március 1. vasárnap 9:00-11:00

A jóga nidrá gyakorlásával elérhető a teljes ellazulás, azaz a teljes tudati, érzelmi és fizikai pihenés.

Ezen a foglalkozáson két jóga nidra gyakorlatot fogunk végezni.
A foglalkozást egy rövid ráhangoló ászana gyakorlással kezdjük, majd egy mélyrelaxációs jóga nidrával folytatjuk a fizikai test ellazításáért. Utána légzőgyakorlatokkal hangolódunk rá a mélyebb csendességre és az egyhegyű tudatállapotra (ekagrata) hogy előkészítsük a testet a következő, második jóga nidárára amiben a pránikus test megérzése, tudatosítása a cél.

A későbbi jóga nidra foglalkozásokon a pránikus test tudatosítása után az energetikai rendszer (nádik, bandhák, csakrák) megismerésével, megtapasztalásával haladunk tovább.

A jóga nidra mély relaxáció alapja a védikus energetikai, koncentrációs és meditációs gyakorlatoknak. Segíti a személyiségfejlesztő technikákat, mivel a mély relaxáció során elérhetünk egy olyan tudatállapotot, ahol a tudat tartalma átírható.

A Jóga Nidra pozitív hatásai:
- A test, a szellem energiáinak harmonizálása
- Stresszoldás
- A memória javítása
- Ismeretek növelése, tanulás
- A kreativitás fejlesztése
- Megbetegedések megelőzése, gyógyulás támogatása
- Koncentrációs képességek javítása
- Rossz szokásaink lecserélése segítése
- Alvás előkészítés

Oktató: 
Nagy Gábor
Jógarádzsa díjas, minősített jógaoktató 
Mozgásterapeuta - természetgyógyász

Ár: 2500,-

Ha jönnél, kérlek jelentkezz be!
Jelentkezés: Nagy Gábor 06/20/9175-865, nagygaborimre@gmail.com

2020. február 17., hétfő

Hajlékonyság fejlesztő hatha jóga


2020. február 23. vasárnap 17:30-18:45

Hajlékonyság fejlesztő - hatha jóga
Kezdőknek, újrakezdőknek is!

Nem vagy elég hajlékony? Nem baj! A jóga foglalkozás jól felépített tematikája segít Neked a hajlékonyságod fejlesztésében, a helytelen mozgásminták átalakítására, a mozgásminőség fejlesztésére, a közérzeted javításában.

A foglalkozáson jóga eszközöket (jógatégla, heveder, párna, stb) használunk, így teljesen kezdők is csatlakozhatnak.

Tanulunk variációkat merevebb testre is, így mindenki tudja gyakorolni az alapvető előrehajlásokat! A "nem vagyok hajlékony" többé nem kifogás!

Emellett a jóga gyakorlatok segítenek ellazulni, lecsendesítik a túlterhelt idegrendszert.
Miben segít még a rendszeres jóga gyakorlás?
- Mérséklődik a hát- és derékfájás, javul a testtartás
- Optimalizálódik a pulzus, a vérnyomás és a koleszterinszint
- Fejleszti a koncentrációt és javítja a memóriát
- Késlelteti az öregedés folyamatait

Oktató:
Nagy Gábor
mozgásterapeuta,Jógarádzsa közönségdíjas,
minősített jógaoktató

Ár: 1650,-

Jelentkezés:
nagygaborimre@gmail.com
06/20/9175-865 (Nagy Gábor)

Chandra krama - újhold jóga gyakorlás


2020. február 23. vasárnap 19:00-20:45

A Chandra krama újhold gyakorlás egy lágy, áramló mégis teljes testet megmozgató ászana gyakorlás. Az ászanákat összekapcsoljuk a légzés áramlásával és kiemelt specialitása, hogy lévén újholdkor gyakorolták, így mellőzve a megerőltető álló gyakorlatokat, egy olyan ászana sorozatot jött létre amely bár intenzív és nem nélkülözi a hátrahajlásokat sem, mégis mélyre viszi a figyelmet és lecsendesít. 

Ár: 2200,- 

Oktató: 
Nagy Gábor
Jógarádzsa díjas, minősített jógaoktató 
Mozgásterapeuta - természetgyógyász

Jelentkezés: 06/20/9175-865, nagygaborimre@gmail.com

2020. február 11., kedd

Jóga alapok: fókuszban a VÁLL


2020. február 16. vasárnap 18:30-20:45

A váll a legnagyobb mozgásterjedelemmel rendelkező ízület, emiatt a legsérülékenyebb is, mivel a nagy mozgástartomány a stabilitás rovására megy, ha nem jól tartjuk a testünket. Az modern, ülő, egyoldalú életmód pedig nagyban hozzájárul a vállak és a vállöv, lapockák rossz tartásához (előreesnek a vállak, a lapocka nem mozog megfelelően, fej előredől, stb.). 

Ha a vállat szeretnénk megmozgatni, akkor a klasszikus jóga ászanák nem fognak segíteni, mivel először a meglévő helytelen mozgásmintát kell kijavítani háromféle módon:
1. a rövidült izmok nyújtása (mellizmok, trapézizom felső része, lapockaemelő izom, nyaki mélyizmok),
2. a gyengült izmok erősítése ( trapézizom alsó része, rombuszizmok, széles hátizom, mély hátizmok felsőháti szakasza)
3. kialakítani a megfelelő izommunkát, hogy a váll "ízületi kompelxuma" megfelelő stabilitást érjen el, ehhez be kell gyakorolni a helyes izommunkákat.

A foglalkozáson a sok-sok felkészítő, rávezető gyakorlat mellett átvesszük a jóga ászanák helyes végrehajtásait így növelve minden irányba a mozgásteret a vállban, erősítve a váll és a lapockák izmait.

A helytelen izomegyensúly komoly fájdalmakat okozhat hosszú távon a már említett tartáshibából adódóan, vagy a tartáshibák egy-egy meglévő váll problémát fokozhatnak is:
- karzsibbadás (TOS)
- állandó fájdalom a váll és nyak környékén,
- szédülés, fejfájás, fülzúgás, látászavar,
- nehézlégzés,
- befagyott váll szindróma,
- váll ütközési (impingement) szindróma,
- rotátorköpeny sérülés,
- meszesedéssel járó íngyulladás,
- artrózis (ízületi porckopás),
- felső keresztezett szindróma (upper crossed syndrome),
A felsorolás nem teljes, a vállöv helytelen tartása nyaki problémákat is okozhat. 

Tehát ha "csak" egyszerűen fáj a nyakad, hátad felső része vagy a vállad és az orvos, röntgen, ct, mr nem mutatott semmi elváltozást...lehet hogy a helyes izomegyensúly a vállban és az újratanult helyes mozgásminták segítenek a fájdalom megszüntetésében...

A preventív hatások mellett ez a foglalkozás felkészíti az izmokat és ízületeket a haladóbb ászanákra. így a jól felépített, rendszeres gyakorlással a haladó ászanák is elérhetőek mindenki számára.

A foglalkozáson jóga eszközöket használunk: hengerpárna, tégla, blokk, heveder, jógakerék.

Ár: 3000,-


Oktató:
Nagy Gábor
Jógarádzsa díjas, minősített jógaoktató
Mozgásterapeuta - természetgyógyász

Jelentkezés: 06/20/9175-865, nagygaborimre@gmail.com

2020. február 5., szerda

Jóga alapok - a Napüdvözlet

Február 8. szombat 14:00-17:00

A Surya Namaskar más néven a Napüdvözlet gyakorlatsort szinte mindenki ismeri. Megtalálható minden jógatradíció tanításában. 

Ezen a jóga gyakorláson részletesen elemezzük a napüdvözlet gyakorlatsort felépítő ászanákat. 

Átvesszük 5 féle napüdvözlet sor ászanáit, a különbségekben rejlő lehetőségeket és egyéni instrukciókat, hogy az otthoni jógagyakorlást el tudd kezdeni.

Megtanuljuk a rávezető gyakorlatokat és foglalkozunk a „bemelegítő” gyakorlatokkal, segítjük az ászanák helyes kivitelezését.

Hiszen ahogy Eyal Chehanowski astanga jóga oktató: „napüdvözletek tömve vannak olyan ászanákkal, amelyek pocsék kivitelezése később biztos sérüléshez vezethet.” 

Majd gyakoroljuk az ászanák napüdvözletbe építését, hogy folyékony, áramló gyakorlást tudjunk felépíteni.


Ár: 3900,-

Oktató:
Nagy Gábor
Jógarádzsa díjas, minősített jógaoktató
Mozgásterapeuta - természetgyógyász

Jelentkezés: 06/20/9175-865, nagygaborimre@gmail.com